یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۵۳:۲۷گفتگو: محمد صادق امینی

آغاز عملیات ساخت سکوهای میدان نفتی هنگام

باشگاه خبری فراساحل: عملیات ساخت سه سکوی نفتی پروژه هنگام، روز گذشته (چهارشنبه) رسما توسط شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس از شرکت‌های زیر مجموعه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) آغاز شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، مهندس بابک عباسپور با اعلام این خبر گفت: پروژه ساخت سه سکوی نفتی میدان هنگام بصورت EPCI از سوی کارفرمای اصلی پروژه که شرکت نفت فلات قاره می‌باشد طی سال‌های گذشته به شرکت راهبردهای هوشمند و یک شرکت کره‌ای واگذار شده بود که  با مذاکرات و پیگیری‌های صورت گرفته در نهایت بخش ساخت (Construction) این پروژه به شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس واگذار گردید.

مدیر عامل شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس که برای نظارت بر انجام تست‌های مرتبط با راه اندازی نهایی سکوی فاز 16 پارس جنوبی در دریا به سر می‌برد، در ادامه مصاحبه خود با خبرنگار باشگاه خبری فراساحل که از طریق وایبر انجام می‌شد، افزود: طبق قرارداد منعقد شده شرکت راهبردهای هوشمند، موظف به تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز این پروژه برای ساخت این سکوها توسط شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس می‌باشد. وی همچنین با اشاره به زمان پیش بینی شده در این قرارداد برای ساخت و تحویل سه سکوی مذکور تصریح کرد: طبق قرارداد فی‌ ما‌بین، شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس ظرف مدت 20 ماه باید سه سکوی میدان هنگام را ساخته و به شرکت‌ راهبردهای هوشمند به منظور شروع عملیات حمل و نصب در دریا تحویل دهد.

مهندس عباسپور با اشاره به اینکه هنوز پیمانکار عملیات حمل و نصب این سکوها مشخص نشده، ادامه داد: قرارداد فعلی شرکت راهبردهای هوشمند با شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس محدود به عملیات ساخت 3 سکوی WHP2، WHP1 و WHP3 می‌باشد ولی ممکن است عملیات انتقال این سکوها به شناور (LoadOut) و نصب آنها نیز با مذاکراتی که پس از اتمام این پروژه با کارفرمای پروژه انجام خواهیم داد، به شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس واگذار گردد. وی تصریح کرد: با واگذاری پروژه ساخت 3 سکوی جدید میدان نفتی هنگام به شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس، تعداد سکوهایی که این شرکت هم اکنون در یارد خود در بندر عباس مشغول به ساخت و یا تکمیل آنها در دریا می‌باشد به 10 سکو رسیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این شرکت از ظرفیت بالایی برای واگذاری پروژه‌های جدید برخوردار است، گفت: شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس به دلیل زیرساخت قدرتمند، تجهیزات مناسب، پیمانکاران خوب و همچنین مدیران و مهندسان با تجربه‌ای که در اختیار دارد، همچنان از ظرفیت مناسبی برای واگذاری پروژه‌های جدید برخوردار است و در همین راستا در حال انجام مذاکراتی هستیم که در صورت به نتیجه رسیدن ممکن است بخشی از پروژه‌هایی که یک شرکت داخلی به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی قادر به تکمیل آنها ظرف چند سال گذشته نبوده‌ است یا به این شرکت منتقل شود یا اینکه شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس در یارد شرکت مذکور اقدام به تکمیل آنها نماید.  

لازم به ذکر است که دو جکت پروژه میدان نفتی هنگام طی سال‌های گذشته توسط شرکت نفت سازه قشم ساخته و در دریا نصب شده‌اند. این در حالی است که ساخت این سکوها قرار بوده به دلیل مشکلات ناشی از تامین تجهیزات مورد نیاز این سکوها در شرایط تحریم در کشور کره جنوبی انجام شود ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در راستای حمایت از تولید داخل و با پیگیری‌ها و مذاکرات صورت گرفته، در نهایت مقرر گردید که ساخت این سکوها در داخل انجام شود. 



  کد خبر : 120
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  گفتگو: محمد صادق امینی

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :

نظرات :

حمید شهسواری
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۳۷:۱۳
با سلام و خسته نباشید به شما بی شک با حضور مدیرانی همچون اقای مهندس عباسپور در صنعت نفت و گاز شاهد موفقیتهای بیشتری خواهیم خداقوت مهندس